Το 2009 η Microsoft παρουσίασε ένα εργαλείο με το οποίο ο καθένας θα μπορούσε να προγραμματίσει εύκολα και γρήγορα ένα δικό του απλό παιγνίδι. Ποιος δεν θυμάται την Sparrow, ένα 11χρονο κορίτσι που μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού, έφτιαξε σε λίγα λεπτά ένα απλό παιγνίδι που μπόρεσε να παίξει με τον υπεύθυνο της Microsoft;
Σύμφωνα λοιπόν με την περιγραφή του τίτλου από την ίδια την εταιρία, πρόκειται περισσότερο για μία γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιεί το gamepad για την είσοδο εντολών, παρά για ένα παιγνίδι στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν πίστες και περιεχόμενο (βλ. LittleBigPlanet).
Υπάρχουν οι επιλογές για δημιουργία εδάφους, την διαμόρφωσή του, την προσθήκη νερού, το χρώμα του ουρανού και του ορίζοντα και την προσθήκη των αντικειμένων. Οι «κόσμοι» του Kodu δεν δημιουργούνται απείρως, αλλά υπάρχει συγκεκριμένος περιορισμός στην έκταση τους, αλλά και το πλήθος των αντικειμένων που θα μπουν σε αυτούς. Στοιχεία όπως διάφοροι τύποι ρομπότ-παίκτες, εχθροί, ντεκόρ και αντικείμενα όπως καρδιές και νομίσματα είναι όλα στην διάθεσή μας. Γενικά υπάρχει μία ποικιλία –αν και κάπως περιορισμένη- αντικειμένων προς επιλογή για να γεμίσουμε τον κόσμο μας. Έπειτα, πρέπει να τα προγραμματίσουμε.
Αυτό όμως που έχει σημασία είναι ότι το Kodu έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό και διασκεδαστικό εργαλείο για την διδασκαλία του προγραμματισμού σε αυτούς που δεν έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη, είναι η σημασία που έχει η διδασκαλία του προγραμματισμού σε παιδιά και όχι μόνο. Πέρα από την μελλοντική τους επαφή με τους υπολογιστές, η οποία αργά ή γρήγορα θα υπάρξει, τούς μαθαίνει την σημασία που έχει η κατανόηση ενός προβλήματος και η σχεδίαση της λύσης βήμα προς βήμα.
Στο link που ακολουθεί μπορούμε να διαβάσουμε οδηγίες για την εγκατάσταση του kodu στον υπολογιστή μας, τις ρυθμίσεις που μπορούμε να κάνουμε και τον τρόπο γενικά που δημιουργούμε και παίζουμε στο περιβάλλον αυτό: http://www.koduplay.gr/chapters/2.pdf
Πηγή: http://game20.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου